SEVEN MIDWIVES in Dajla

Coordinator: Fátima León Larios. Duration: May 2017. Abstract: In accordance with Article 36 of the Constitution of the Saharawi Democratic Arab Republic, Saharawi citizens have the right to health protection and health care; the current situation in refugee camps is conditioned by health resources based on cooperation and organized among the...

14 de December de 2020

Researchers from Turkey Visit CESPYD

Ayşe Şafak Ayvazoğlu and Ozge Calhan, researchers at the Izmir Katip Çelebi University in Turkey, visited CESPYD from 10th to 20th September 2019. The visit was possible thanks to an Erasmus+ Mobility Agreement, Staff Mobility for Training. Among other activities, they visited a reception center for asylum seekers managed by...

12 de October de 2019

Stay in the Núcleo de Direitos Humanos e Cidadanía LGBT from Federal University of Minas Gerais (UFMG), Brazil, within the Framework of the Project “Diversity and Equity in Ibero-American Universities”

Our colleague Rocío Garrido has been developing her work in an action-research stay at the NUH – Núcleo de Direitos Humanos e Cidadanía LGBT (http://www.fafich.ufmg.br/nuh/) from Federal University of Minas Gerais (UFMG), Brazil. This stay, held during August 2019, is part of the project “Diversity and Equity in Ibero-American Universities:...

1 de October de 2019

Convivencia, Participación y Diversidad en Sevilla

Reference: Garrido, R. (2019). Living together, Participation and Diversity in Seville. Claver y Ayuntamiento de Sevilla. Abstract: Este informe recoge los resultados del proyecto “Construyendo redes de convivencia y participación ciudadana y vecinal”, financiado por el Ayuntamiento de Sevilla y desarrollado por la asociación Claver. Concretamente, se presenta un diagnóstico...

30 de September de 2019

Virginia Paloma Visita la Università Cattolica del Sacro Cuore

Virginia Paloma ha disfrutado de una ayuda del programa Staff Mobility for Teaching (Erasmus +) del 6 al 10 de mayo de 2019 en el Departamento de Psicología de la Universitá Cattolica del Sacro Cuore en Milán (Italia). Invitada por la Prof. Daniela Marzana, ello le ha permitido impartir docencia...

20 de May de 2019

Acto Graduación Posgrados Oficiales Psicología 2018

El pasado viernes 15 de junio se celebró en el salón de actos de la Facultad de Psicología de la Universidad de Sevilla el acto de graduación de los posgrados oficiales de esta disciplina: Máster en Psicología de la Educación, Avances en Intervención y Necesidades Educativas Especiales; Máster en Psicología...

18 de June de 2018

Using Photovoice as a Community-Building Tool

The contribution of our colleagues Guariso, Paloma, Arias, Garrido y García-Ramírez titled “Photovoice as a Research-Intervention Tool for Youth Neighborhood Activism in Societally Vulnerable Contexts” published in the Global Journal of Community Psychology Practice, has been highlighted in the SCRA’s website Community Psychology. More information in: https://www.communitypsychology.com/using-photovoice-as-a-community-building-tool/

University of Sevilla Commits to Becoming a Space for Roma Health Advocacy

University of Sevilla’s Vicerrector of Social and Community Service, Ana López Jiménez, committed to signing an agreement to amplify Fakali’s presence within the University, not only as an organization that provides annual extended studies courses and practicum opportunities for students, but as an organization with capacity to influence within the...

16 de August de 2017

To a Paradigm Shift to the Evaluation of Scientific Activity into Higher Education

Reference: Manzano-Arrondo, V. (2017). Hacia un cambio paradigmático para la evaluación de la actividad científica en la Educación Superior. Revista de la Educación Superior, 46, 1-35. doi: Abstract: The current assessment of scientific activity is performed by the same international pattern. This has stimulated a remarkable number of critical researches. However,...

27 de April de 2017

Tesis Premiada por la Fundación Pública Andaluza Centro de Estudios Andaluces

La tesis doctoral “Diseño de un programa de alfabetización en salud para mejorar el acceso y utilización de los servicios sanitarios a población inmigrante” presentada por Martina Fernández Gutiérrez (Universidad de Cádiz) y co-dirigida por nuestra compañera M.ª Jesús Albar Marín y Pilar Bas Sarmiento (Universidad de Cádiz), ha obtenido...

13 de January de 2017

Vicente Manzano Arrondo, Doctor en Economía

Desde CESPYD queremos felicitar a nuestro compañero Vicente Manzano Arrondo por la obtención del título de Doctor en Economía con la tesis titulada “Economía ciudadana de la liberación. Fundamentos, indicadores y soporte académico”. La defensa tuvo lugar el pasado viernes 29 de enero a la que se otorgó una calificación de sobresaliente...

1 de February de 2016

Unit of Committed Action: A Proposal for a Solution for the University Problem of Providing a Service to the Society

Reference: Manzano-Arrondo, V., & Suárez García, E. (2015). Unidad de Acción Comprometida: una propuesta de solución ante el problema universitario del servicio a la sociedad. Hábitat y Sociedad, 8, 147-165. Abstract: The three traditionally assumed functions of the university (teaching, research, and knowledge transfer) have been suffering problems of mismatching (applications with different...

1 de December de 2015

Activismo frente a Norma: ¿Quién Salva a la Universidad?

Reference: Manzano-Arrondo, V. (2015). Activismo frente a norma: ¿quién salva a la universidad? RIDAS. Revista Iberoamericana de Psicología, 1, 28-55. doi: https://doi.org/10.1344/ridas2015.1.3 Abstract: La fuerte presión que se está ejerciendo actualmente sobre la educación superior dificulta su capacidad para trabajar directamente hacia el bien común desde su carácter de organización...

1 de January de 2015

C2ME: Culturally competent teachers in medical education

Funded by: EACEA Erasmus Lifelong Learning Program. Coordinator: Jeanine Suurmond (Academic Medical Centre/University of Amsterdam). Duration: 2013 – 2015. Abstract: C2ME aims to develop an overarching faculty programme for faculty staff as well as educational leaders.  C2ME will develop design principles to implement cultural competencies in the curriculum. This will...

1 de January de 2013

La Universidad Comprometida

Reference: Manzano, V. (2012). La universidad comprometida. Bilbao, Hegoa. Abstract: Que la universidad ha de estar al servicio de la sociedad es algo que difícilmente se cuestiona. Ahora bien ¿que se entiende por “servicio”? ¿en que parte de la sociedad se está pensando? ¿Qué concreción de la universidad se tiene...

21 de December de 2012